Przygotowanie plików do druku

Instrukcje do pobrania

W każdym produkcie na samym dole znajdują się pliki do pobrania zawierające instrukcję w formacie PDF oraz makiety do projektowania. W instrukcji znajdziesz m.in. informacje o wymaganych spadach, minimalnej rozdzielczości zdjęć oraz wszystkie ważne szczegóły techniczne potrzebne do przygotowania poprawnego pliku do druku.

Obrazek
Personalizacja cyfrowa i numeracja

Możemy wykonać personalizację wydruków (np. winietki, imienne zaproszenia, bony, bilety numerowane). Prosimy o przygotowanie listy nazwisk w pliku tekstowym (jeden pod drugim, bez zbędnych spacji oraz numerów). Nazwiska musisz poprawnie odmienić np. „Sz. P. Jana Kowalskiego”. W przypadku numeracji wystarczy podać jej zakres (np. od 101 do 1501).

Obrazek
Sprawdzanie plików

Przesłane do nas pliki projektów sprawdzane są przez naszych grafików w ograniczonym zakresie. Nie sprawdzamy m.in. treści merytorycznych, literówek, rozdzielczości zdjęć, przestrzeni barw a także linii składania. Więcej informacji tutaj.

Obrazek
Akceptowane formaty plików do druku

Do druku arkuszowego preferujemy pliki w formacie PDF, jednak akceptujemy również JPG oraz TIFF z kompresją LZW.

Natomiast dla druku wielkoformatowego (np. banery) wymagamy plików płaskich tj. JPG lub TIFF z kompresją LZW.
Akceptowane formaty znajdziesz w instrukcji każdego produktu.

Obrazek
Eksportowanie plików do druku

Zapoznaj się z poniższymi informacjami. To szczegółowe zestawienie na co zwrócić uwagę podczas eksportowania różnych formatów plików do druku z programów graficznych.

Format PDF

Upewnij się, że:

  • zaznaczony został eksport ze spadami a ich wartość jest zgodna z wymaganą,
  • w projekcie nie pozostawiono makiety oraz linii składania,
  • plik do druku ma prawidłowy wymiar brutto bez znaczników cięcia i nie otaczają go kostki kolorystyczne lub inne znaczniki drukarskie,
  • przy wielostronicowych drukach (katalogi, broszury) kolejność stron następuje strona po stronie (jak przy przeglądaniu), nie należy wykonywać składek,
  • fonty zostały przekształcone na krzywe lub są poprawnie osadzone,
  • rozdzielczość zdjęć jest zgodna z wymaganą (np. 350 DPI),
  • zastosowano przestrzeń barw CMYK,
  • warstwy, cienie, przezroczystości oraz inne efekty specjalne zostały spłaszczone (przekształcone w mapę bitową).

Format JPG

Upewnij się, że:

  • eksportowany plik jest w prawidłowym rozmiarze 1:1, lub jeżeli rozmiar reklamy wymaga zapisania go w skali, że została ona podana w nazwie pliku,
  • projekt posiada odpowiednie spady (w zależności od produktu),
  • rozdzielczość jest zgodna z wymaganą,
  • zastosowano przestrzeń barw CMYK,
  • przy eksporcie wybrano opcję minimalnej kompresji (wysokiej jakości).

Format TIFF z kompresją LZW

Upewnij się, że:

  • eksportowany plik jest w prawidłowym rozmiarze 1:1, lub jeżeli rozmiar reklamy wymaga zapisania go w skali, że została ona podana w nazwie pliku,
  • projekt posiada odpowiednie spady (w zależności od produktu),
  • rozdzielczość jest zgodna z wymaganą,
  • zastosowano przestrzeń barw CMYK,
  • przy eksporcie wybrano zaznaczona została kompresja LZW.

Uwaga! W przypadku braku kompresji LZW plik wynikowy będzie bardzo duży – nawet kilka GB. Prosimy o nie przesyłanie takich plików.